فارس:رفع فیلتر فیس‌بوک موقتی است

در حالی که امروز کاربران بدون فیلتر به فیسبوک وارد شدند یک مقام که نامش فاش نشد به خبرگزاری فارس گفته است: رفع فیلتر از فیس‌بوک و برخی از سایت‌ها به دلیل اشکال فنی شرکت مخابرات است.

به گزارش امید، مساله رفع فیلترینگ و دسترسی آزاد به فیس بوک از جمله بحث های روزهای گذشته بوده است اما تاکنون از سوی مقامات رسمی هنوز در این رابطه اظهار نظری نشده است.

در عین حال خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه که نامی از او برده نشد نوشت: برخی اخبار منتشره درباره رفع فیلتر از سایت‌های فیلتر شده، صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رفع فیلتری که امروز روی داده به دلیل برخی مشکلات فنی در شرکت مخابرات بوده و تا ساعتی دیگر این مشکل برطرف می‌شود.

روز گذشته هم دستیار دبیر کمیته فیلترینگ در خصوص نهادهایی که فیلتریگ را اعمال می کنند، گفت: نه تنها وزیر ارتباطات بلکه شخص رئیس جمهور نیز بر اساس قانون، راسا اختیارِ اخذ تصمیم در ارتباط با مصادیق فیلترینگ را ندارد.

اما محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این از احتمال رفع فیلترینگ خبر داده و گفته بود: کمیته ای ویژه برای رسیدگی به فیس بوک در دولت تشکیل شده است.

در همین حال هفته پیش محمدرضا آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ گفت امکان رفع فیلتر “مشروط” فیسبوک در ایران وجود دارد.

افزودن نظر جدید