مسجدجامعی مانع از کارشکنی‌ها در برابر برنامه درختکاری جوانان اصلاح‌طلب شد

طرح«1392 نهال» در حالی روز گذشته و به همت جمعی از جوانان اصلاح‌طلب در سراسر کشور اجرا شد که احمد مسجدجامعی دو بار با دخالت قاطع خود، مانع از کارشکنی‌ها در برابر این طرح شد.
به گزارش امید به نقل از سفیر، جمع کثیری از جوانان اصلاح‌طلب و فعالین محیط‌زیست در قالب گروهی با محوریت سازمان سبز حزب اسلامی کار و انجمن آسمان آبی به صورت همزمان روز گذشته در سراسر کشور اقدام به کاشت نهال کردند.
 
برگزاری این برنامه در تهران اما با حاشیه‌ها و کارشکنی‌هایی مواجه شد که دخالت سریع و قاطع رئیس شورای شهر تهران مانع از لغو این برنامه و برخوردهای سلیقه‌ای با این برنامه شد.
 
ابتدا عصر چهارشنبه به برگزار کنندگان این برنامه که قرار بود  روز پنجشنبه در پارک چیتگر تهران اعلام شد که مجوز برگزاری این برنامه آن‌ها لغو شده است و آن‌ها حق حضور در پارک چیتگر تهران را ندارند که بلافاصله با پیگیری احمد مسجدجامعی، اجازه برگزاری این برنامه مجددا صادر شد.
 
صبح روز برگزاری نیز برخی نیروها به دنبال برخی فشارها و توصیه‌ها از سوی برخی نهادهای امنیتی عزم خود را برای جلوگیری از اجرای این برنامه جزم کرده بودند که بلافاصله احمد مسجدجامعی با اطلاع از این برخورد و تلاش برای سیاسی کردن یک برنامه کاملا اجتماعی، علی‌رغم فشردگی برنامه‌هایش در این برنامه حضور پیدا کرد تا به این برنامه رسمیت بخشد.

به دنبال حضور مسجدجامعی برخی مسئولان شهرداری نیز در پارک چیتگر به وی ملحق شدند و برنامه بدون هیچ مشکلی با حضور رئیس اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و علی صابری دیگر نماینده اصلاح‌طلب شورای شهر برگزار شد.

 

 

 

 
گفتنی است، کمیته برگزاری این مراسم ظهر چهارشنبه نیز با رئیس شورای شهر تهران دیدار کرده بودند.
 
در این دیدار احمد مسجد جامعی ضمن تقدیر از طرح و فعالیت این کمیته تاکید کرد: فعالین محیط‌زیست نباید طوری عمل کنند که کارشان محدود به یک روز در سال باشد. این روند باید دائمی باشد و همواره ادامه پیدا کند. 


 

وی افزود: حتی ما هم برای انجام برخی از کارهای مربوط به حوزه محیط‌زیست با مشکلاتی روبرو هستیم. ماجرای پارک پردیسان نمونه‌ای از این مسائل بود.
 
 
مسجد جامعی گفت: بعضی از درختان خاص و قدیمی هم هستند که به حمایت احتیاج دارند. چندی پیش در لویزان درختی را دیدیم که در حال خفه شدن بود. این درخت از میان بالکن یک خانه رد شده بود و وضعیت مناسبی نداشت. مردم هم این درخت را دوست داشتند. حتی یکی از ساکنین دوربینی را هم روبروی آن درخت نصب کرده بود که نشان می‌دهد مردم چقدر علاقمند و نگران آن درخت هستند. 
 
وی خاطر نشان کرد:  علاوه بر درختکاری، این درخت‌های قدیمی هم باید حمایت بشوند. گروه‌های مردم نهاد می‌توانند در یک اقدام مثبت برای کمک به بعضی از این درختان تامین هزینه کنند.

 

افزودن نظر جدید