آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

ملاحظاتی برای حضور در انتخابات دارم

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خصوص درخواست‌هاي مردمي براي حضورش در انتخابات گفت: با وجودي كه ارزش زيادي براي دعوت مردم، قائلم و از صميم قلب به آن احترام مي‌گذارم، اما با توجه به ملاحظاتي كه دارم بايد با كمك صاحب‌نظران براي آن تدبيري انديشيد.

به گزارش امید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از فعالان فرهنگي و سياسي كشور به ويژه استان اصفهان، با تشريح وضعيت كنوني كشور و مقايسه آن با مقطع سال پاياني جنگ تحميلي گفت: پس از جنگ با مذاكرات عقلاني و رفتار صحيحي كه انجام داديم، قطعنامه سازمان ملل به نفع ايران صادر شد و در آن ضمن محكوميت صدام، ايران را مستحق دريافت غرامت اعلام كردند و ايران با اعتمادسازي با خارج و برنامه‌ريزي معقول، به تدريج جايگاه خود را در منطقه و دنيا به دست آورد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: اين روند به ويژه پس از اتخاذ سياست خارجي ايران در قبال اشغال كويت روند صعودي يافت و معتقدم كه اصلاح امور و جبران اشتباهات در دوره كنوني امكان‌پذير است.

وی در پاسخ به سؤال يكي از حاضران به تشريح وظايف مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداخت و گفت: اين تصور كه همه مصالح كشور ابتدا بايد در مجمع تأييد و سپس كارها براساس آنها انجام شود، اشتباهي است كه در اذهان به وجود آمده است و اين در حاليست كه اساس تشكيل مجمع داوري در اختلاف مجلس و شوراي نگهبان است كه ريشه آن به ابتداي انقلاب برمي‌گردد و اين مسائل از زماني كه من عهده‌‌دار رياست مجلس بودم، خود را نشان داد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: در آن زمان بخشي از اختلافات با دستور امام(ره) حل مي‌گرديد، اما خيلي از مسائل مهم از جمله قوانين كار، معادن، بازرگاني خارجي و موارد ديگر به خاطر اختلاف به وجود آمده بين شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي بلاتكليف ماند كه براي حل و داوري بين اين اختلافات مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل شد.

وی با اشاره به عدم همكاري دولت در دوره‌هاي نهم و دهم با مجمع كه حتي از حضور وزرا در جلسات مجمع ممانعت به عمل مي‌آوردند، آن را موجب وارد آمدن آسيب جدّي به عدم پايبندي دولت به برنامه‌هاي پنجم و سياست‌هاي كلي نظام دانست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از وضعيت معيشتي و اقتصادي مردم گفت: مردم ايران شايسته تحمل اين‌گونه مشكلات ناشي از سوءمديريت‌ها كه هر روز هم بيشتر مي‌شود، نيستند و اميدوارم در دوره جديد اجرايي به تدريج كشور بر مشكلات و معضلات فائق آيد.

افزودن نظر جدید