پیونگ‌یانگ: آماده تخلیه کره جنوبی باشید!

کره شمالی از خارجیان خواست هر چه سریعتر کره جنوبی را ترک کنند.

به گزارش امید،در هفته های اخیر بارها کره شمالی از آمادگی نظامی برای حمله خارجی و نابودی دشمن سخته گفته است.

کره شمالی ضمن قطع کامل همکاری تولیدی با کره جنوبی، همچنین به خارجیان ساکن کره جنوبی هشدار داده است آماده "تخلیه" آن کشور باشند.

روز سه شنبه، ۱۹ فروردین، خبرگزاری کره شمالی متن اطلاعیه نهادی موسوم به "کمیته آسیا و اقیانوس آرام "را منتشر کرد که در آن به خارجیان مقیم کره جنوبی هشدار داده است که در صورت بروز جنگ در منطقه، ادامه حضور در کره جنوبی می تواند به آنان آسیب برساند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که "به تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها و جهانگردان خارجی در کره جنوبی اعلام می‌شود که باید تمهیدات لازم برای تخلیه آن کشور را فورا مورد بررسی قرار دهند."

این خبرگزاری همچنین اظهارات کیم یانگ گون، دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران جمهوری دموکراتیک کره - حزب حاکم بر آن کشور - را هم منتشر کرده که در آن امده است که تمامی شهروندان کره شمالی شاغل در منطقه صنعتی مشترک با کره جنوبی از این منطقه "تخلیه شده اند."

دبیرکل حزب کارگران کره گفته است که "جنگ افروزان کره جنوبی" هشدارهای مکرر کره شمالی را نادیده گرفته و به اهانت به شرافت خلق کره ادامه می دهند و به ترتیب، مشخص کرده اند که در نظر دارند مجتمع صنعتی را به محلی برای آغاز جنگ علیه کره شمالی تبدیل کنند.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر، نظامیان کره شمالی مانع از ورود شهروندان کره جنوبی شاغل در مجتمع کائسونگ شدند.

مجتمع صنعتی کائسونگ که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد با حمایت دولت کره جنوبی و به منظور فراهم کردن زمینه اشتغال برای نیروی کار کره شمالی تاسیس شده و بیش از یکصد شرکت کره جنوبی در آن سرمایه گذاری کرده اند.

شمار شهروندان کره شمالی شاغل در این مجتمع به بیش از پنجاه هزار نفر می رسد و از این طریق، سالانه حدود ۹۰ میلیون دلار ارز خارجی نصیب کره شمالی می شود.

افزودن نظر جدید