کپی برداری تیتراژ پایانی سریال هفت سنگ از ترانه گوگوش و آهنگ واروژان؟

هنوز جنجال های کپی بودن سکانس به سکانس سریال «هفت سنگ» از سریال معروف «مدرن فامیلی» فروکش نکرده که اکنون ادعای جدیدی درباره کپی بودن ملودی و ترانه تیتراژ پایانی این سریال شنیده می شود.

به گزارش امید به نقل از پیام نو،  تیتراژ این سریال که در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می شود با صدای مازیار فلاحی خیلی زود میان جوان ها رواج یافت و لینک های بسیاری از دانلود آن روی سایت های مختلف قرار گرفت. ترانه و ملودی که شباهت بسیاری به یکی از ترانه های گوگوش دارد.

احمد علی ساعت نیا یکی از اهالی مطبوعات با پرده برداشتن از این سرقت ادبی به نقد مسوولان صدا و سیما پرداخته و نوشته است:

« بر اساس مراسم همه ساله ی ماه مبارک رمضان، امسال هم شبکه های مختلف سیما برای ساخت برنامه های سرگرم کننده مردم با هم به رقابت برخاسته و در این میان شبکه ۳ سیما با تبلیغات بیش از حد برای سریالی به نام “هفت سنگ” توانسته نظراتی زیاد را به سوی این سریال جلب کند. اشکالی هم ندارد، من و شما هم اگر به صورت دربست رسانه های همگانی یک مملکت را حاکم می شدیم، لابد به همین صورت عمل می کردیم؛ یعنی انجام هر کاری برای سرگرم کردن مردم تا به مسایلی که “خط قرمزی” است فکر نکنند.

این کار هم اشکالی ندارد، اما اشکالی که بر این سریال وارد است، سرقت کل آهنگ از یک هم میهن آهنگساز معروف ، یعنی “مرحوم واروژان” و سرقت کلمات و آهنگ و ریتم و قافیه شعر از مرحوم “ایرج جنتی عطایی” است که به احتمال قوی چون این ترانه / آهنگ توسط “گوگوش” اجرا شده، قطعا تمامی اینها بخشی از ضد انقلاب به شمار می آیند.»

بخشی از ترانه اصلی که ایرج جنتی عطائی سروده با آهنگسازی مرحوم واروژان در زیر آمده است:

«برای خواب معصومانه عشق

کمک کن بستری از گل بسازیم

برای کوچ شب هنگام وحشت

کمک کن با تن هم پل بسازیم

کمک کن سایه بونی از ترانه

برای خواب ابریشم بسازیم

کمک کن با کلام عاشقانه

برای زخم شب مرهم بسازیم

بذار قسمت کنیم تنهاییمونو

میون سفرهء شب تو با من

بذار بین من و تو ، دستای ما

پلی باشه واسه از خود گذشتن»

ملودی تیتراژ سریال «هفت سنگ» را خود مازیار فلاحی بر روی ترانه یاحا کاشانی ساخته و شهاب اکبری نیز وظیفه تنظیم آن را بر عهده داشته است.»

 این ادعای جدید در حالی مطرح می شود  که صدا و سیما نسبت به ادعاها و انتقادهای قبلی سکوت کرده است.

افزودن نظر جدید