هشدار نایب‌رییس مجلس به روایت‌های نصفه‌ونیمه «بیست‌وسی» و استفاده ابزاری از فتنه

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی دگفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که عده‌ای را به فتنه منتسب می‌کنند اما سوال اینجاست که اگر کسی مرتکب تخلف به این بزرگی شده، چرا همچنان آزاد است و محاکمه نمی‌شود.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، مسعود پزشکیان نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی  گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که عده‌ای را به فتنه منتسب می‌کنند اما سوال اینجاست که اگر کسی مرتکب تخلف به این بزرگی شده، چرا همچنان آزاد است و محاکمه نمی‌شود.درصورتی که کسی فتنه‌گر است چگونه از برای وزیر شدن تاییدیه گرفته است. درست نیست که به این سادگی به افراد تهمت بزنیم و عده‌ای را مقابل خود قرار دهیم، منطقی نیست؛ درصورتی که کسی فتنه‌گر است، قوه قضاییه باید آن فرد را محاکمه کند و درصورتی که تخلف او در حد محاکمه نیست، وزارت اطلاعات می‌تواند، بگوید برای وزارت تایید نمی‌شود اما هنگامی که وزارت اطلاعات فردی را تایید می‌کند دیگر نباید با آبرو و شخصیت و حیثیت افراد بازی کنیم.

 اگر ما یک کلمه را از سخنرانی یک فرد بگیریم و آن را پررنگ کنیم معنای متفاوتی از روح کلی سخنان آن فرد برداشت می‌شود. آن وقت اگر بگوییم که چرا این را گفته است این نحوه مجادله و بحث و گفت‌وگوی منطقی نیست؛ خیلی وقت‌ها همین رسانه‌ها یک کلمه را از میان حرف‌های ما در می‌آورند و آن را بزرگ می‌کنند. مثلاً چند وقت پیش در برنامه بیست و سی گفتم یک عده پول مفت می‌گیرند، مجری برنامه پرسیدند مثلا چه کسی این دریافتی‌ها را دارد. من هم گفتم مثلاً خود من! بعد گفتند که پزشکیان گفته است من پول مفت می‌گیرم!. در حالی که اگر همه حرف‌های مرا منتشر کرده بودند، نمی‌توانستند این ادعا را مطرح کنند. نکته اینجاست که عده‌ای به بدترین شکل ممکن حرف‌ها را جلوه می‌دهند و این باعث می‌شود اصل موضوع زیر سوال برود.

 من از «فتنه» تعریف دارم و به قانون نیز پایبندم اما عده‌ای می‌خواهند حرف خودشان را بجای قانون جا بزنند و طبیعتاً ما قبول نمی‌کنیم؛ قوه قضاییه موظف است با «فتنه‌گران» برخورد کند.

هر کسی که در مملکت ناآرامی ایجاد کرده، «فتنه‌گر» است؛ چرا گروهی را دستگیر می‌کنیم و گروهی را آزاد می‌گذاریم. در واقع هر دو طرف باید بگویند که اشتباه کرده است.
 

افزودن نظر جدید