دکتر توفیقی:به یمن دولت روحانی، مشکل دانشجویان ستاره‌دار حل شد

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: به یمن دولت روحانی، امروز ایران از نظر رشد مقالات علمی رتبه نخست دنیا را دارد و بسیار بالاتر از میانگین رشد جهانی قرار گرفته است و این به خاطر آن است که فضای آرامش و بی‌تنشی در دانشگاه‌ها فراهم است.

به گزارش امیدنامه به نقل از روابط عمومی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، جعفر توفیقی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان عصر سه‌شنبه در همایش دانشگاهیان و فرهنگیان در مجموعه فرهنگی ورزشی اریکه ایرانیان با تاکید بر اینکه دولت روحانی، ایران از نظر رشد مقالات علمی رتبه نخست دنیا را دارد کفت: از جمله دستاوردهای دولت روحانی بحث دانشجویان ستاره دار بود که به معضلی سیاسی و اجتماعی تبدیل شده بود که در ابتدای دولت حل و فصل شد و بسیاری از این  دانشجویان توانستند به تحصیلات خود ادامه دهند و بسیاری از اساتید بازنشسته هم توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: در فاصله سال های 84 تا 92 بسیاری از تشکل های دانشجویی منحل شد و به حاشیه رفته بودند و صرفا تشکل‌های خاصی وابسته به جناحی خاص در عرصه دانشگاه مشغول بودند اما با تحولاتی که در دولت یازدهم اتفاق افتاد، این سد شکسته شده و امروز تشکل های بسیاری از سلایق مختلف در دانشگاه ها فعالیت دارند و می توانند به بحث و تبادل نظر بپردازند و امید است در چهار سال آینده از حمایت های بیشتری برخوردار باشند.

توفیقی گفت: به یمن دولت روحانی، امروز ایران از نظر رشد مقالات علمی رتبه نخست دنیا را دارد و بسیار بالاتر از میانگین رشد جهانی قرار گرفته است و این شاخص هم روز به روز در حال گسترش است.

وزیر علوم دولت اصلاحات افزود: این به خاطر آن است که فضای آرامش و بی تنشی در دانشگاه ها فراهم است و به دور از سیاسی بازی می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

توفیقی ادامه داد: همکاری های بین المللی ما نسبت به 92 افزایش یافته و در آن زمان از نظر پذیرش دانشجویان خارجی عقب بودم که امروز پیشرو هستیم. از نظر تعداد دانشجو، امروز نزدیک 50درصد از دانشجویان کشور خانم هستند و روز به روز آنها استعدادهای بسیار و ارزشمند خود را در عرصه فعالیت های علمی بروز می دهند و این بدان معناست که در بازار اشتغال باید تجدید نظر کرد.

وی گفت: از نظر ارتباط صنعت و دانشگاه، امروز زیرساخت های بسیار خوبی در کشور ایجاد شده و در زمینه شرکت های دانش بنیان که در سیاست های اقتصاد مقاومتی به حمایت از این شرکت ها تاکید شده، امروز بیش از 4هزار شرکت دانش بنیان با برخورداری از حمایت صندوق های بین المللی ایجاد شده اند و کشور ما را که از نظر توسعه فناوری عقب بود در مسیر توسعه و رشد فناوری قرار دادند.

 

وی اضافه کرد: امیدوارم دولت روحانی ادامه پیدا کند و بتوانیم شاهد تحولات بیش از پیش باشیم.

افزودن نظر جدید