بازیگرانی که برای سکه به تلویزیون می‌روند و منتش را سر مردم می‌گذارند

  ایسنا نوشت: تهیه‌کننده برنامه «پنجره‌ها» معتقد است: مشکل اصلی تلویزیون در جذب مخاطب این است که مدیران تلویزیون برندسازی می‌کنند.

تهیه‌کننده برنامه «پنجره‌ها» با اشاره به دلایل ساخته نشدن برنامه‌های صبحگاهی جمعه در تلویزیون بیان کرد: مشکل از برخی مدیران تلویزیون است که به دنبال کپی‌کاری در برنامه‌ها هستند؛ برای مثال یک نفر «خندوانه» و «دورهمی»‌ را می‌سازد و همه می‌خواهند برنامه‌ای مانند این دو داشته باشند. رامبد جوان برنامه «خندوانه»‌ را در سال ۱۳۸۰ می‌خواست بسازد و حتی سال ۸۷ این مساله جدی‌تر شد اما مدت‌ها طول کشید تا یک نفر به او اعتماد کرد تا بتواند برنامه خود را روی آنتن ببرد.

سلیمانی با اشاره به مشکل تلویزیون در جذب مخاطب بیان کرد: مشکل اصلی تلویزیون در جذب مخاطب این است که مدیران تلویزیون برندسازی می‌کنند؛ یعنی عوامل برنامه زحمت می‌کشند و برنامه‌ای را می‌سازند که به روی آنتن می‌رود اما با تغییر مدیریتی برنامه تغییر می‌کند برای مثال دلیل محبوبیت برنامه ۹۰ به جز اجرای خوب آقای فردوسی‌پور، امتداد برنامه است. همچنین برنامه «ماه عسل» با ایراداتی که می‌توان از آن گرفت، هر ماه رمضان پخش می‌شود و به یک برند تبدیل شده است؛ به دلیل اینکه امتداد برنامه‌سازی باعث جذب و اعتماد مخاطب می‌شود.

او به وضعیت دعوت مهمانان در تلویزیون اشاره کرد و گفت: ما اگر بخواهیم مهمانی را دعوت کنیم باید از میان افراد مشهور انتخاب کنیم که این افراد از برنامه‌ای به برنامه دیگر می‌روند. من برای دعوت افراد تکراری ابا داشتم اما گاهی ممکن است مجبور شویم. همچنین تعدادی تهیه‌کننده نما وجود دارند که بدون ضابطه کار تهیه‌کنندگی انجام می‌دهند و صرفا با پولی که در اختیار داشته‌اند مهمانان را دعوت می‌کنند. بنابراین این مساله باعث شده که با بسیاری از افرادی که برای حضور در برنامه صحبت می‌کنیم می‌گویند چقدر پول می‌دهید. گاهی مبالغی که درخواست می‌دهند بیشتر از برآورد کل برنامه می‌شود.

سلیمانی در عین حال گفت: ما مهمان‌های خاطره‌انگیز را دعوت می‌کنیم. همچنین با توجه به گذشته برنامه‌سازی من و لطفی که دوستان دارند تا به حال مشکلی در دعوت مهمانان نداشتم؛ البته شرایط دعوت مهمان به برنامه‌ها سخت است. به نظرم باید نشستی گذاشته شود تا در این رابطه بحث کنیم که وقتی یک بازیگر روی آنتن می‌گوید به خاطر مردم در برنامه حضور پیدا کردم، مردم بدانند که برای حضورش سکه گرفته است؛ البته ما با آن طیف سروکار نداریم و دنبال دعوت از این افراد هم نیستیم. ما به دنبال چهره‌هایی هستیم که مدتی است کمتر دیده شده‌اند و در واقع به دنبال خاطره‌بازی هستیم. مردم چنین برنامه‌هایی را دوست دارند؛ بنابراین سعی می‌کنیم در این سبک موفق شویم.

این تهیه‌کننده با اشاره به برنامه‌های «خندوانه» و «دورهمی» اظهار کرد: برنامه‌های «خندوانه»‌ و «دورهمی» با امکانات مالی که دارند می‌توانند مهمان دعوت کنند و بهره ببرند. اما ما برای دعوت مهمانان از این طریق توانمندی نداریم.

افزودن نظر جدید