بشار اسد:نیازی به دفاع ایران از سوریه نداریم

بشار اسد با رد استعفا گفت که در انتخابات ریاست جمهوری 2014 سوریه، دوباره کاندیدا خواهد شد.

به گزارش امید به نقل از عصر ایران ،رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: اگر دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده می کرد هزاران نفر کشته می شدند.  اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های غربی درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی با هدف آماده سازی افکار عمومی برای دخالت نظامی علیه سوریه صورت می گیرد.

اسد در مصاحبه مشترک با خبرگزاری رسمی آرژانتین و روزنامه آرژانتینی "کلارین" در دمشق افزود: اتهامات علیه دولت سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی یا اظهارات مربوط به استعفای من، هر روز تغییر می کنند. احتمال دارد این گونه اظهارات فضا سازی برای آغاز جنگ علیه کشورمان باشد.

اسد این سؤال را مطرح کرد که می گویند ما علیه مناطق مسکونی از سلاح شیمیایی استفاده کردیم. اگر از این اسلحه علیه شهر یا روستایی استفاده می شد تنها 10 تا 20 نفرکشته می شدند؟ آیا چنین چیزی قابل باور است؟ قطعا خیر. استفاده از سلاح شیمایی یعنی مرگ هزاران یا دهها هزار نفر در چند دقیقه است. چه کسی می تواند چنین چیزی را پنهان کند.

رئیس جمهور سوریه در پاسخ به سوالی درباره درخواست جان کری وزیر خارجه آمریکا برای کناره گیری او از قدرت گفت: استعفا یعنی فرار. من نمی دانم کری یا دیگران از ملت سوریه چه قدرتی را دریافت کرده اند که درباره ابقا یا رفتن کسی در سوریه صحبت می کنند. این چیزی است که ملت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری 2014 درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد. شما وارد انتخابات خواهید شد احتمال دارد پیروز شوید یا شکست بخورید.

وی افزود: سوریه هم اکنون در بحران قرار دارد. هنگامی که کِشتی در قلب طوفان باشد کاپیتان از طوفان فرار نمی کند. نخستین اقدام او، مقابله با طوفان است تا کشتی به جایگاه امنی منتقل شود و سپس درباره این موضوع تصمیم گیری می شود. هر گونه کناره گیری رئیس جمهور از ماموریت های خود تحت هر عنوان یا نامی، به معنی فرار از مسؤولیت هاست و من چنین فردی نیستم.

اسد در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور افرادی از ایران یا حزب الله لبنان در سوریه برای جنگ در کنار نیروهای نظامی دولتی هم گفت: ما نیازمند کسی نیستیم که از ما در سوریه دفاع کند نه از ایران و نه از حزب الله. البته روابط میان ما و حزب الله و ایران، بسیار قدیمی ، آشکار و با عمر دهها ساله است. ما مبادله تجربیات در همه زمینه ها را داریم و این موضوع، آشکار است. افرادی از حزب الله و ایران در سوریه از قبل از بحران تاکنون در سوریه حضور دارند. این افراد از سال ها قبل به سوریه رفت و آمد می کنند.

افزودن نظر جدید