حمله هماهنگ امامان جمعه به دولت

برخی از خطیبان امروز نماز جمعه به دولت و شخص رئیس جمهور حمله کردند.

به گزارش امید،امامان جمعه تهران،مشهد و اصفهان به عنوان مهمترین شهرهای سیاسی کشور در  اقدامی که می شود از آن تعبیر اقدامی هماهنگ یاد کرد به سخنان اخیر رئیس جمهور که گفته بود "نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم" و نیز فعالیتهای فرهنگی دولت حمله کردند.

احمد خاتمی: هموار کردن راه بهشت برای مردم وظیفه حکومت است

خطیب جمعه امروز تهران در پاسخ به موضع گیری اخیر رئیس جمهور که نسبت به دخالت در زندگی مردم به بهانه های مختلف انتقاد کرده بود، هموار کردن راه بهشت برای مردم را وظیفه حکومت دانست.

حجت الاسلام  سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه این روزها سخنانی مطرح شده است که به صورت شفاف و بی‌پرده آن را مطرح و باز می‌کنم تا حق و باطل قاطی نشود، اظهارداشت: گفته شد به زور شلاق نمی‌شود مردم را راهی بهشت کرد، این جمله سه معنا دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مکتب ما مکتب منطق است و مکتب شلاق نیست. بنابراین باید جوان‌ها را هدایت کنیم و بگوییم راه غلط و درست کدام است.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: اینکه بگویند مردم را آزاد بگذاریم تا هر کاری که می‌خواهند بکنند و در عرصه‌های اخلاقی ، سیاسی و اقتصادی آزادند و می‌توانند حدود الهی را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر هم نداشته باشیم، مورد تایید هیچ کس و هیچ مسئولی در نظام اسلامی نیست و این معنا، معنای نادرستی است و مورد تایید هیچ کس نیست و به هیچ مسئولی هم نمی‌شود آن را نسبت داد.

وی با بیان اینکه این معنی هم غلط است که ما موظف نیستیم جاده بهشت را صاف کنیم، افزود: رسالت این است که جاده بهشت صاف شود، به همین جهت حکومت وظیفه دارد جاده را برای بهشتی شدن مردم هموار کند و این تحلیل به صورت شفاف و بدون هیچ موضع‌گیری در رابطه با این سخن که اخیرا مطرح شد، گفته شد.

موضع گیری خطیب جمعه تهران در حالی مطرح شد که هفته گذشته رئیس جمهور در همايش بيمه سلامت همگاني به سلامت روحي مردم تاکید کرد و با بيان اينكه "بگذاریم مردم در سلامت روحی باشند" از دخالت در زندگي افراد به بهانه‌هاي مختلف انتقاد کرد. رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود گفت "به زور و شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد".

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود نیز خاطرنشان کرد: به صراحت می‌گویم مجلس گناه کار ضدفرهنگی است از جمله مجلسی که تحت عنوان کنسرت موسیقی و یا عناوین دیگر برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه‌ها جوان‌ها تجمع می‌کنند و دخترها بذک‌ کرده و با حجاب‌های بد ظاهر می‌شوند، افزود: برای اینکه غافل از خدا باشند کارهای ضدفرهنگی می‌کنند. نگویند انتقاد نکنید! لباس ما لباس امر به معروف و نهی از منکر است. می‌گوییم مجلس گناه ترتیب ندهید . چه ضرورتی دارد از بیت‌المال خرج غفلت از خدا شود؟ ما ائمه جمعه سراسر کشور بر روی مسائل فرهنگی حساس هستیم و موضع ما درباره نظام موضع آقا است. موضع رهبری تقویت دولت‌ها بوده است، ما هم بر این باوریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئولانی که خدمت می‌کنند باید حمایت شوند. ضمن اینکه مسئولان بارها اعلام کردند سینه گشاده برای نقدها دارند و البته نقدها هم به معنای مخالفت نباید باشد.

خاتمی با بیان اینکه ما فقط بر روی مسائل فرهنگی حساس نیستیم و بر روی مسائل اقتصادی هم حساس هستیم، یادآور شد: مردم تهران در جریان هستند اولین باری که فساد 3 هزار میلیارد تومانی اتفاق افتاد، از همین تریبون انتقاد قاطعی از قوه قضائیه داشتیم و گفتیم بی‌محابا برخورد کنید و امروز هم از قوه قضائیه تشکر می‌کنیم و امیدواریم این قوه در عرصه‌های دیگر هم قاطعانه عمل کند.

علم الهدی: شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد

امام جمعه مشهد بدون نام بردن از رئیس جمهور از سخنان اخیر او که گفته بود "نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم" انتقاد کرد و گفت: شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد.

به گزارش مهر، آیت‌الله احمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد با اشاره به آیه 12 و 13 سوره انعام افزود: آنچه در این دو آیه بیان شده است، می‌گوید ما برای هر پیغمبری دشمنی از انس و جن قرار داده‌ایم، جریان التقاطی بین دشمنان پیغمبر یک جریان التقاطی و ابزار دشمنی با پیغمبر است و این یعنی اینکه یک جریانی می خواهد افراد بی ایمان را استخدام کند و وقتی دل‌های بی‌ایمان در مقابل این جریان سر خم کنند اینها هر کاری بخواهند می توانند انجام دهند و اگر نتوانند کسی را پیدا کنند و از آنها تاثیری بپذیرند نمی توانند دشمنی اشان را اجرا کنند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: بار دیگر تذکر می‌دهم ما در مقام تضعیف دولت نیستیم چرا که این کار درستی هم نیست و اینها کارگزاران نظام هستند که حکم تنفیذ ولی فقیه را دارند، اما این به آن معنا نیست که ما پرچم پاسداری را کنار بگذاریم، ما باید در عرصه پاسداری از انقلاب همچنان بایستیم.

وی اظهار کرد: بنده با حمله، مسخره و استهزا جا نمی‌زنم و همچنان سر جایم ایستاده‌ام و می‌گویم شبکه‌های اجتماعی و ماهواره بایستی کنترل و یا ممنوع شوند.

امام جمعه مشهد افزود: این کلام خداوند در قرآن است که در سوره انعام می‌گوید دشمنان پیغمبر با شبکه ارتباطی که برخی به برخی دیگر القا می‌کنند دشمنی اشان را با پیغمبر اجرایی می‌کنند و مصداق آن هم همین شبکه‌های اجتماعی است.

آیت الله علم الهدی افزود: صاحب فیس‌بوک یک صهیونیست است و صیهونیست‌ها بی‌دلیل میلیارد دلار پول برای یک شبکه اجتماعی پرداخت نمی کنند.

وی با بیان اینکه ما شبکه اجتماعی را می فهمیم و آن را حالی‌مان می‌شود گفت: یک شبکه اجتماعی که کارش دشمنی با پیغمبر است شما باید در مقابل این چه کاری انجام بدهید.

امام جمعه مشهد افزود: شما باید زمانی شبکه اجتماعی بگذارید که مدیریتش در دست خود شما باشد و بتوانید مسائل زیانبارش را از بین ببرید.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه ما قصد تضعیف کسی را نداریم گفت: این درست نیست حرف‌هایی که زمانی ادبیات کسانی بود که قصدشان این بود یک عده بی دین را دور هم جمع کنند و پشت سرشان راه بیاندازند و جریان فتنه را بوجود بیاورند و شعار نه غزه نه لبنان سر بدهند را به زبان بیاوریم.

وی افزود: اینکه می‌گوییم نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم درست نیست چرا که اصلا مسیر فطری انسان‌ها بهشت است و اگر انسان‌ها با مسیر فطری خودشان حرکت کنند حتما به بهشت می‌روند و کار پیغمبر هم مبارزه با کسانی بود که قصد جلوگیری از رفتن مردم به بهشت را داشتند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که قصد دارند جلوی بهشت رفتن مردم را بگیرند خواهیم ایستاد.

آیت الله علم الهدی افزود: اینکه برخی می گویند زمان رسانه های تک صدایی گذشته باید به آنها گفت این حرف را برای چه کسانی می‌زنید مگر بی‌بی‌سی و تایمز تک صدا نیستند و آیا تایمز تک صدا یک صهیونیست نیست و این تک صدایی که می‌گویید این برای این نیست که از شما راضی باشند.

وی افزود: آیا این حرف‌ها را برای یک عده غربی تک صدا می‌زنید و ما اگر در نماز جمعه نهی از منکر می کنیم می گویید وقت تک صدایی گذشته است و فکر می‌کنید با این حرف‌هایی که می‌زنید چه کسانی به دنبال شما راه می‌فتند، جز یک عده هوس باز که می‌خواهند به اوج لذت مستانی اشان برسند، اینها که جز ضرر چیزی نگذاشته‌اند.

هشدار امام جمعه اصفهان به دولت روحانی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: متاسفانه مسولان ما اصلاً تهاجم فرهنگی را جدی نگرفته‌اند و مثل اینکه متوجه این پیام نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، امروز محمد تقی رهبر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: رهبری سال جدید را با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند که با گذشت دو ماه از سال عزم ملی را در میان مردم می‌بینیم و منتظر هستیم تا مدیریت جهادی نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه سخنان رهبری در مسائل مختلف فقط نباید بنر و یا تابلو شود بلکه باید به آنها عمل کرد، افزود: دولت باید در خصوص برآورده شدن توقعات رهبری به مردم گزارش دهد و پس از گذشت چند ماه از ابلاغ دستورالعمل اقتصاد مقاومتی دولت باید گزارش دهد که در این مدت چه کرده است و برای فرهنگ که این روزها دغدغه اصلی رهبری است چه تدبیری اندیشیده شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه اگر فرهنگ در کشور درست شود اقتصاد هم درست خواهد شد، تصریح کرد: فرهنگ تجارت، مصرف، تعامل اجتماعی و بین المللی و... از جمله موضوعاتی است که با فرهنگ قابل حل است در واقع می‌توان گفت فرهنگ یک روح و جامعه پیکر آن است.

رهبر اضافه کرد: فرهنگ یعنی بینش، نگرش و اخلاقی که یک جامعه به آن پایبند هستند و امروز در ایران مردم به خانواده و فرهنگی آسمانی پایبندند و به همین دلیل دشمن تهاجم فرهنگی را نوک پیکان حمله خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه مدت‌ها است رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی پیام می‌دهند و آن را مهم قلمداد می‌کنند، افزود: سوال اینجا است آیا امروز فیلم‌ها و سینماهای ما فرهنگ اسلامی را ارایه می‌دهد؟ و آیا در تعاملات اجتماعی امروز جامعه فرهنگ اسلامی حاکم است؟ متاسفانه مسئولان ما تهاجم فرهنگی را اصلاً جدی نگرفته‌اند و مثل اینکه متوجه این پیام نشده‌اند.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه من از مسئولان فرهنگی کشور ناراحت هستم، افزود: روزنامه‌ای غلط می‌کند در خصوص غدیر بخواهد مطلبی کذب بنویسید. بعد آن روزنامه توقیف می‌شود و مسئول فرهنگی کشور از توقیف آن ابراز نارحتی می‌کند، مسئول دیگری در خصوص آزادی بیان و قلم و... صحبت می‌کند. اینها مارهای زخم خورده ای هستند که امروز از لانه سر برآورده‌اند.

رهبر ادامه داد: من جمله "مردم خود انتخاب کنند" را اصلا قبول ندارم حتی اگر رییس جمهور کشور گفته باشد من به آقای روحانی هشدار می‌دهم و توصیه می‌کنم برای رضای لیبرال‌ها کاری نکنید که جامعه و بسیجیان فکر کنند که نظام اسلامی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است. این جمله را امام(ره) در آغاز انقلاب نیز به مسئولان وقت توصیه کرده بودند.

وی به وزرای دولت یازدهم نیز به خصوص وزرای فرهنگ و علوم هشدار داد و گفت: آقایان وزرا و مسئولان دولت برخی مواضع را برای دلخوشی جریان‌های اصلاح‌طلبی می‌گیرند که مطمئن باشید چنین موضع‌گیری‌هایی برای خودتان ضرر دارد چراکه باید پاسخگوی جامعه و خدا باشید.

افزودن نظر جدید