محمد هاشمی: احمدي‌نژاد در جلسات مجمع تا زماني‌كه صدا و سيما فيلمش را بگيرد حضور دارد، بعد از آن مي‌رود

غيبت روساي جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت كم‌كم به رويه و عادت تبديل شده است.

 به گزارش امیدنامه،اگر در گذشته محمود احمدي‌نژاد به‌خاطر اختلافش با رييس مجمع در جلسات شركت نمي‌كرد و در نهايت با تذكر رهبري در اواخر دوران رياست‌جمهوري‌اش به جلسات مجمع مي‌رفت، حال گويا حسن روحاني هم غيبتش در جلسات اين نهاد مشورتي طولاني شده است. محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت علت غيبت رييس‌جمهور در جلسات مجمع را به‌دليل مشغله‌هاي فراوان او اعلام كرد. امري كه البته محمد هاشمي، رييس دفتر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در گفت‌وگو با «اميدنامه» به آن واكنش نشان داد و گفت: «غيبت آقاي روحاني در جلسات مجمع اگر مشغله كاري يا هر چيز ديگر باشد انتظار اين بود و هست كه ايشان مثل آقاي احمدي‌نژاد عمل نكند. مجمع هم در يك‌سري موارد كمك بسيار قوي‌اي براي دولت‌ها بوده و هست. هم دولت‌هاي گذشته و هم دولت فعلي از يك جهت ممكن است خيالشان راحت باشد و آن اينكه تركيب مجمع به‌گونه‌اي است كه منافع دولت حفظ مي‌شود و نمايندگان دولت در برنامه‌ها زياد هستند. اما اين توقع وجود دارد كه در برخي جلسات شركت كنند و اگر مشغله كاري دارند بايد بدانند كه اين هم بايد جزو مشغله‌ها باشد يعني بايد به مجمع هم اولويتي بدهند.»
محمد هاشمي همچنين درخصوص حضور احمدي‌نژاد در جلسات مجمع تشخيص نيز گفت: « آقاي احمدي‌نژاد هم در جلسات تا زماني‌كه صدا و سيما بيايد و فيلمش را بگيرد حضور دارد اما بعد از آن مي‌رود. در واقع حضور دارند اما در بحث‌ها مشاركتي ندارند.»
از سوي ديگر حجت‌الاسلام والمسلمين محمود محمدي‌عراقي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، درباره علت غيبت روحاني در جلسات مجمع، اظهار داشت: اين مساله در همين جلسه اخير از سوي آقاي هاشمي مطرح شد؛ وقتي بحث سياست‌هاي برنامه ششم توسعه در مجمع مطرح شد، آقاي روحاني معتقد بود كه تعيين اين سياست‌ها از وظايف دولت است و نبايد مجمع در اين مساله ورود كند اما اكثر اعضاي مجمع خواستند كه مجمع درباره اين سياست‌ها ورود پيدا كند، لذا آقاي روحاني بعد از آن جلسه ديگر در جلسات مجمع شركت نكردند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايشان به دليل اعتراض به اين روند مجمع از حضور در جلسات امتناع مي‌كند، گفت: از صحبت‌هاي آقاي هاشمي اين‌طور استفاده مي‌شد، كه انگار آقاي رييس‌جمهور وقتي نظر اعضاي مجمع اينگونه شد قهر كردند و به مجمع نيامدند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي عراقي در عين حال به موضع سخنگوي دولت درباره علت غيبت روحاني اشاره كرد و يادآور شد: نماينده دولت گفته است كه اين غيبت فقط به‌خاطر مشغله كاري بوده است چراكه ممكن است مجمع چندين ساعت درباره يك ماده بحث كند؛ بنابراين فرصت رييس‌جمهور باتوجه به مشغله كاري اجازه حضور پيوسته را به وي نمي‌دهد اما هرگاه بتواند شركت خواهد كرد.

افزودن نظر جدید