وزیر اطلاعات:در جریان جزییات پرونده حصر نیستم،پورمحمدی بیشتر در جریان است

وزیر اطلاعات می گوید در جریان جزییات پرونده حصر موسوی و کروبی نیست.او مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری را از جمله افرادی معرفی می کند که در جریان این پرونده قرار دارد.

به گزارش امید،حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی در گفت‌و‌گو با شماره جدید "هفته نامه آسمان" در پاسخ به این سوال که گفته می شود در مورد برخی شخصیت های سیاسی حساسیت هایی وجود دارد که آنها نباید به محیط دانشگاه بروند، یا قبلا به روزنامه ها فشارهای امنیتی وارد می شد که نباید خبرهای فلان شخصیت را پوشش بدهند، آیا این حساسیت ها هنوز ادامه دارد؟، گفت: ما کاری به اشخاص نداریم و با حرکتی که باعث ناامنی شود، موافق نیستیم.

علوی به همه توصیه کرد که امنیت ملی را رعایت کنند و ادامه داد: اینکه روزنامه ای چه بنویسد و چه ننویسد به وزارت اطلاعات ربطی ندارد، این کار مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: ما اگر ببینیم که یک روزنامه یا نشریه ای چارچوب های قانون را رعایت نمی کند، به دستگاه متولی آن که وزارت ارشاد است، اطلاع رسانی می کنیم و آنها موظف به برخورد هستند.

وزیر اطلاعات گفت: امنیتی بودن دانشگاه ها مربوط به پیش از دولت تدبیر و امید بوده و از زمان شروع به کار این دولت دیگر چنین فضایی در دانشگاه ها ایجاد نشد. نشانه بارز آن نیز 16 آذر امسال بود که همه با سلایق و دیدگاه های مختلف آمدند و بدون هیچ محدودیتی در دانشگاه ها صحبت و سخنرانی کردند. هیچ محدودیتی نیز برای کسی ایجاد نشد.

وی اضافه کرد: در تجمعات دانشجویان، راهپیمایی و سخنرانی های آنها، همه بدون محدودیت صحبت کردند و هیچ کسی معترض آنها نشد، البته ما انتظار داریم وقتی چنین فضایی با همت دولت تدبیر و امید به وجود می آید افراد نیز چارچوب را رعایت کنند.

علوی در پاسخ به این سوال که چند روز پیش برخی عنوان کردند که می توان سلاح کمری داشت و می توان مجوز آن را گرفت، آیا این سخنان درست است؟ گفت: بنده از جزییات این سخنان اطلاعی ندارم که بتوانم در مورد آن اظهار نظر دقیقی کنم.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که این موضوع پس از حادثه تیراندازی در اتوبان بابایی توسط برخی مطرح شد، گفت: نمی توان به واسطه مقام و سمت هر فردی برای آنها محافظ در نظر گرفت، زیرا چنین امکانی وجود ندارد.

علوی اظهار داشت: لذا برای حفظ جان، به آنها سلاح کمری واگذار می شود تا اگر مورد سو قصد قرار گرفتند بتوانند از خودشان دفاع کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به آنها اجازه تیراندازی هم داده می شود؟ و آنها در چه شرایطی می توانند تیراندازی کنند؟ اضافه کرد: اجازه دهید این پرونده رسیدگی شود تا بتوان دقیقا اظهار نظر کرد.

وی درباره پرونده حصر موسوی و کروبی نیز توضیح داد: من درباره پرونده حصر، تاکنون اظهار نظری نکرده ام چون در جریان مسایل و جزییات آن نیستم، اما پیگیری و بررسی هایی وجود دارد که آقای پورمحمدی وزیر دادگستری بیشتر در جریان است.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: با این حال باید زمان بگذرد و بررسی هایی انجام شود تا نتیجه مشخص شود. پس از آن نتیجه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

علوی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت اطلاعات برنامه ای برای آشتی ملی دارد؟ گفت: این طبیعی است که سرویس های اطلاعاتی زمانی که در جامعه بین اقشار و یا جریان های اثرگذار نوعی اختلاف نظر و زوایه گرفتن از همدیگر به وجود بیاید، با ارتباطی که از جوانب مختلف و ابعاد گوناگون با این مجموعه های اجتماعی دارند، می توانند فاصله ها را کم کنند. دل ها را به هم نزدیک و زمینه وحدت و آشتی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تعلیمات اسلام، وحدت را برای جامعه خود ضروری می دانیم، ادامه داد: وحدت را نباید فقط در شرایطی که دشمنی جامعه را تهدید می کند، بخواهیم، بلکه در شرایطی که جامعه در حال تهدید نیست نیز به این وحدت و آشتی نیاز داریم و آن را ضروری می دانیم.

علوی اظهار داشت: وحدت سازنده است، چه دشمنی در کار باشد، چه نباشد. وحدت دارو نیست که انسان در زمان بیماری آن را استفاده کند تا از بیماری شفا پیدا کند.

وی اضافه کرد: ما برای تحکیم وحدت در جامعه تلاش را به کار می گیریم و این را از وظایف ذاتی وزارت اطلاعات می دانیم.

افزودن نظر جدید