محجوب در گفت وگو با امید:

استقلال هیچگاه نمی‌تواند بهانهٔ نفی آزادی باشد/بسیاری از اتفاقاتی که رخ می‌دهد خلاف آزادی‌هایی‌است که قانون از آنها صیانت کرده است

لاله کریمی:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه از نظر قانون اساسی هیچ همایشی به صدور مجوز نیاز ندارد، اظهار کرد که صحبت از صدور مجوز برای برگزاری همایش، خلاف قانون اساسی و حتی خلاف قانون موضوعهٔ کشور است.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با امید، درخصوص وظایف مسئولان در برابر جریانات مختلف سیاسی، به وظیفه وزارت کشور درباره رعایت عدالت درمقابل طیف‌های سیاسی مختلف اشاره کرد و گفت: ‌دولت باید در این خصوص میان دوطرف سیاسی کشور توازن کند و دستگاه سیاسی ما، یعنی وزارت کشور باید در برخورد با جریانات سیاسی یکسان عمل کند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: حداقل انتظار جریانات سیاسی اقلیت یا اکثریت حاکم، از وزرات کشور، برخورد عادلانه و یکسان با جریانات سیاسی برای برگزاری همایش‌ها است و اگر تفکر قالب، این توازن را امروز که در قدرت است رعایت نکند، فردا که در اقلیت قرار گرفت، نباید انتظار داشته باشد.
وی همچنین ادامه داد: البته بر اساس قانون اساسی برگزاری هیچ‌ یک از همایش‌ها نیاز به مجوز ندارند. صحبت از مجوز از سوی هر مقام مسئول برای برگزاری همایش و تجمع، خلاف قانون اساسی و حتی خلاف قانون موضوعهٔ کشور است.
این نمایندهٔ اصلاح طلب خاطر نشان کرد: قانون موضوعهٔ کشور می‌گوید؛ « تنها اعلام همایش به مسئولان مربوطه یک هفته قبل از برگزاری همایش کفایت می‌کند» و اگر کسی به این بهانه بخواهد مانع از برگزاری همایشی شود، خلاف قانون عمل کرده است.  
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از اتفاقاتی که رخ می‌دهد خلاف آزادی‌هایی‌است که قانون از آنها صیانت کرده است. صیانت از آزادی در قانون یعنی همهٔ اجتماعات آزادند، مگر مخل مبانی اسلام باشند.
محجوب اضافه کرد: برای مثال اگر روزی گروهی بخواهند علیه شخص بنده تجمعی برگزار کنند، آیا چون نماینده مجلس نظام اسلامی هستم، این تجمع بر علیه مبانی اسلام است؟! خیر، اینها تنها رفتارهایی خلاف قانون است. بنا به قانون اساسی استقلال هیچگاه نمی‌تواند بهانهٔ نفی آزادی باشد.
نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: توجه به این نکته می‌تواند با ارزش باشد. در متن قانون مصوب از سوی مجلس نوشته شده بود، موکول به اجازه است. اما شورای نگهبان تذکر داد که اجازه غلط است، و مجلس را وادار کرد که بنویسد موکول به اعلام است. "تفسیر به رای" تبعات خودش را دارد. همواره باید این را در خاطر داشته باشیم، آزادی جریانات هیچگاه نباید نفی شوند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید